Web Pazarlamanın Neresinde ?

Serdar Öner (Pazarlama ve Başka Şeyler)

Çoğu pazarlamacı için "web sitesi", pazarlama aktivitelerini gerçekleştirdiği "diğer bir mecra"dan farklı bir şeyi ifade etmemekte. Pek çok pazarlamacı ise, web'in sadece "diğer bir mecra" olmadığının en azından içgüdüsel olarak farkında. Pazarlama için iki dönemden bahsedilmesi gerekseydi, bu iki dönemin adları Internet Öncesi ve Internet Sonrası olarak belirlenebilirdi herhalde.

Internet Öncesi pazarlamada, genellikle reklam aktiviteleri en önemli aktivitelerdi ve neredeyse pazarlama ile eş anlamlı olarak anılmaktaydılar. Internet Sonrası pazarlamada ise, pazarlama aktivitelerinin içinde reklam'ın, veya bildiğimiz anlamdaki direkt reklamın etkisinin giderek azaldığını görmekteyiz. Bir şirketin web sitesi, reklam ve tanıtım amaçlı kullanılırken, tabii ki pazarlama fonksiyonuna katkıda bulunmaktadır. Ama, bu web sitesi, direkt olarak pazarlama dışındaki müşteri desteği, işortakları ile iletişim gibi diğer fonksiyonları da gerçekleştirmektedir. Bu foksiyonlar, her ne kadar normalde pazarlama dışındaki aktiviteler gibi gözükseler de, günümüzde pazarlama fonksiyonunu destekleyen unsurlar olarak ortaya çıkmaktalar. Bir kurumun, müşterilerine veya potansiyel müşterilerine web üzerinden (ve diğer iletişim kanalları üzerinden) sağladığı servislerin toplamı da, pazarlama aktivitelerinin içinde yerini almış durumda. Çünkü, müşteri gözünde siz diğer mecralardaki aktivitelerinizi ne kadar iyi yaparsanız yapın, webdeki yüzünüz zayıfsa, geleneksel mecralardaki aktivitelerininizin müşteri gözündeki değeri de düşmekte.
Yazının orjinal hali için buraya tıklayın.