Pazarlamanın Adı Yok!

Serdar Öner (Pazarlama ve Başka Şeyler)

Ülkemizin pazarlama kavramından ne kadar uzak olduğu, Başbakan'ımızın 'Türkiye'yi pazarlamak görevimdir' sözünden sonra çıkan tartışmalarla daha da iyi anlaşılmış durumda.

Türkiye'de genel olarak pazarlamanın ne olduğu bilinmiyor. Çünkü Türkiye gerçek anlamda pazarlama aktivitelerini çok uzun süre gerçekleştirmedi.

Türkiye çok önemli kaynaklara ve değerlere sahip bir ülke, ama ne yazık ki pazarlamayı anlayamadığımız ve uygulamadığımız için, sürekli olarak "Türkiye'yi kimse bilmiyor" yakınması ile dolaşıyoruz. Türkiye'yi herkese bildirmek hepimizin görevi, özellikle de politikacılarımız. Bu da bilinçli şekilde uygulanacak pazarlama faaliyetlerine bağlı.

Türkiye'nin farkının ve değerlerinin anlatılması aslında Türkiye ile ilgili olarak pazarlama fonksiyonunun neyi gerçekleştirmesi gerektiğini tanımlıyor bence. Türkiye'nin her politikacısı pazarlamayı bilmek ve uygulanmasını sağlamak durumunda. Türkiye'nin farkının ve değerlerinin anlatılması için, reklam, halkla ilişkiler ve diğer aktivitelerin çok iyi ve verimli şekilde uygulanması gerekmekte.

Yazının orjinal hali için buraya tıklayın.