Sanal Deneyim Olusturmak

Mehmet Doğan (www.altiustutasarim.com - 22 Mart 2005)

Starbucks’dan bir fincan kahve aldiginizda, yanlizca kahve degil, bir “deneyim” de almis oluyorsunuz. Starbucks’da çalan muzikden, size yardimci olan satis elemanina kadar bircok sey bu deneyimi etkileyen unsurlar. Örnegin, size kahveyi veren kisinin giydigi önlük, pis ve verdigi hizmet kaba ise, kotu bir deneyime para vermis oluyorsunuz. Fakat guleryuz ile karsilayip, size “bugun nasilsiniz?” diye soran ve gercekten sizi etkileyecek derecede bir hizmet veren bir satis elemani, aldiginiz kahveyi size uzatiyor ise, iyi bir tuketici deneyimine para odemis oluyorsunuz. Halbuki kotu ya da iyi bir deneyim sureci icinde aldiginiz kahve (tad, miktar v.b.) ayni olmasina ragmen, iyi bir deneyimde, kahve icin odediginiz paranin karsiligi tam olarak almakla birlikte, oraya yeniden gitmek icin bir nedeniniz oluyor. Bunu saglayan Starbucks’in sattigi “deneyim”.

Özetin tamamına erişmek için lütfen burayı tıklayın.