Niş Pazarlarda E-Ticaret: e-bebek.com

Ozan Peneklioğlu (26.02.2007)
Sitenin kurucusu olan Halil Erdoğmuş, İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümünden mezun olmuştur.Öncelikle Türkiye’nin ilk en ucuz sitesini kurma çalışmaları gerçekleştirmiş, fakat bürokratik engeller sebebiyle enucuz.com.tr ismini, maddi sebeplerden dolayı da enucuz.com ismini satın alamamıştır. Bunun üzerine, bir süre sonra internette dolaşırken bebekler üzerine gördüğü web sayfası, bebekler üzerine bir iş modeli kurmayı düşündürür ve e-bebek.com fikri ilk olarak böylece ortaya çıkar.

Aşağıda sitenin kurucusu olan Halil Erdoğmuş ile 20 Şubat 2007 tarihinde yapılmış olan söyleşi ile ilgili genel izlenimlerimi bulabilir, e-bebek.com sitesinin genel faaliyet alanı, iş modeli ve web sayfası ile ilgili çeşitli istatistiklere ulaşabilirsiniz:

e-bebek.com anne ve bebek ürünleri satışı üzerine kurulmuş olan, bir web sitesidir, dolayısıyla, Türkiye’de hitap ettiği müşterilerin sayısı oldukça kısıtlıdır.

Birçok farklı ürün kategorsinde yer alan farklı markalı ürünlere web sitesi üzerinden ulaşmak mümkündür.


e-bebek.com sitesi üzerinden satışı yapılan ürünler, kurulum aşamasında 300$’lık bir sponsorluk bedeli ile web sitesi üzerinden sergilenirken, bu rakam içinde bulunduğunuz yıl 2000$ seviyelerindedir.


Türkiye’de her yıl 1.3 milyon bebek doğmaktadır. Hamilelik süresi için ve [0-3] yaş grubu için ürün bulunduran e-bebek.com’un aylık ulaşabileceği maksimum ziyaretçi sayısı istatistiklere göre 600.000’dir. Ayda yaklaşık olarak 6000 fatura kesilen e-bebek.com adresinde, dolayısıyla şu anda potansiyel müşterilerin 0.01’lik kesimine hizmet verilmektedir.


Öncü bir firma olması sebebiyle, Türkiye’nin e-ticaret konusundaki standartlarını e-bebek.com’un belirttiği söylenmiştir.


e-bebek.com müşterilerine yalnızca internet üzerinden hizmet vermemektedir. İstanbul Kızıltoprak’ta açmış oldukları mağaza sayesinde de, müşterilerine ürünleri detaylı olarak inceleme fırsatı da sunmaktadırlar.


Site ziyaretçilerinin %50’si internet üzerinden alışveriş yapmaktadırlar; ancak, mağaza müşterilerinin de büyük kısmının internet sayfasını inceledikten sonra alışveriş yaptıkları göz önünde bulundurulursa, internet sitesinin sağladığı avantajın müşterilerin %98’i üzerinde etkili olduğu söylenebilir.


Türkiye’nin 70 milyon nüfusuna karşılık, bebek ürünleri pazarına yönelik olarak, 100 m2 nin üzerinde 280 civarında mağaza yer alması, Türkiye’de bu anlamdaki boşluğun bir işaretçisidir.
e-bebek.com, Türkiye’de bebek ürünleri pazarında yer alan bazı markaların en önemli tedarikçisi konumunda yer almaktadır.


e-bebek.com sitesi ve dükkanının çeşitli illerde franchise verme konusundaki çalışmaları devam etmektedir.


4 ayda bir 75.000 adet olarak basılan bir katalog ile, ürünler ve web sayfası tanıtılmaktadır. Bu katalog, özel hastane ve bazı jinekologlarda anne ve babalara dağıtılmaktadır.


Ortalama kar marjı %3 - %5 seviyelerinde olup, aylık ortalama ciro 800.000 YTL civarındadır. e-bebek.com 6 yılda ortalama olarak yıllık %35 civarında büyümüştür.