Fiyatlarla Oynamak Artık Daha Zor

(Capital - Ocak 2007)

80’li yıllarda karlı büyüme, toplam kaliteyle ilişkiliydi. 90’larda ise maliyet düşürme ve gelişmiş satın alma politikaları damgasını vurdu. Ancak yeni dönemde başarının yolu “fiyatlandırmada farklılık” yaratmaktan geçiyor. Karlılığa yüksek etkisi nedeniyle, Türk şirketlerinin %54’ü fiyatlarını her ay gözden geçiriyor. Ancak, düşük enflasyon ortamında etiketler eskisi gibi her gün değişmiyor. Şirketler yılda en fazla 4 kez fiyat değiştiriyor. En önemlisi, artık bu şirketler rekabette bir adım öne geçmenin doğru fiyatlandırma stratejisiyle mümkün olduğunun farkında.

A.T. Kearney’nin S&P 500 şirketini baz alarak yaptığı araştırma sonucu, fiyatın karlılık üzerindeki en önemli unsur olduğu ortaya çıkıyor. Araştırma sonuçlarına göre fiyattaki %1’lik gelişim şirketin operasyonel karını %7.1 oranında etkiliyor. Operasyonel maliyetlerdeki aynı oranda düşüş, karı %4.6, şirket cirosundaki artış ise %2.5’lik etki yaratıyor. Aslında araştırmanın sonuçları çok açık. Hiçbir maliyeti düşürmeye yönelik proje, fiyatlandırma üstüne yapılan değişiklikler kadar karı artıramıyor.

Özetin tamamına erişmek için lütfen burayı tıklayın.