Deneyim İnnovasyonu

Arman Kırım (Turkishtime – Aralık 2006)

Emtialaşma, bütün ürün ve hizmetlerin birbiriyle çok benzer hatta neredeyse aynı hale geldiği, bir ürün veya hizmetin diğerlerinden farklılaşmasının pek mümkün olmadığı ve bu nedenle de pazaryerinde talep artışının sadece fiyatların düşmesi suretiyle elde edilebileceği duruma verilen isimdir.

Zira günümüzde hemen hemen her sektörde zaten mevcut satıcı sayısı fazladır ve ayrıca da giden kadar genelde pazara yeni giren olmaktadır. Yani, işin özeti, hemen hemen her sektörde emtialaşma ve bunun sonucunda ortaya çıkan yüksek fiyat rekabeti kaçınılmazdır.

Emtialaşmanın hepimizi yakından ilgilendiren tarafı fiyatların düşmesi, rekabet zorlamasıyla pazarlama giderlerinin artması ve neticede de karlarımızın yok olmasıdır.

Özetin tamamına erişmek için lütfen burayı tıklayın.