9 Önemli CEO'dan Yenilikçilik Dersleri

Akın ÖNGÖR (Capital - Ocak 2007)
Müşterinizi anladığınızı düşünüyorsunuz, ancak onların da ihtiyaçları sürekli olarak değişiyor. Bu nendenle artık fiyat ve kalite tek başına yeterli değil. Onların yerine yaratıcılıkla, hayal gücüyle bir fark yaratmanız gerekiyor. Bu nedenle de içinde bulunduğumuz ortam, ‘yaratıcı ekonomi’ (creative economy) olarak adlandırılıyor. Aslında en önemlisi, o yaratıcılı getiren değişimi başlatmak.

İşte burada “motivasyon gündeme geliyor. İnovasyon süreci de müşteriyi takip etmek ve anlamakla başlıyor. Burada da önemli bir konu var. Artık, neredeyse herkes müşteriyi anlamaya başladı. Bunun için artık ileri gitmeniz gerekiyor. Bunun çözümü ise müşterilerinizin hayallerine dokunmak, hayalleri içinde yer almaktan geçiyor. Çünkü müşterilerinizin ihtiyaçlarını, onlar size anlatmadan anlamanız gerekir.

IBM’in 2006 yılında yaptığı CEO araştırmasında (Global CEO Study), 20 farklı sektör, 11 coğrafi bölgeden 765 CEO ile, konunun uzmanları olan iş danışmanları yüzyüze görüştü. Araştırma sonuçlarına göre, adamakıllı bir kurumsal değişim ve şirketin büyümesi için, CEO’ların yüzlerini yeniliğin farklı biçimlerine çevirdiklerini görüyoruz. Artık yalnızca ürünlerin yenilenmesi yeterli değil. Bir iş modelinin y ada operasyonel bir sürecin veya yönetim biçiminin nasıl yenileneceğini anlamakta gerekli. Ürünler ve hizmetler taklit edilebilir; ayrıcalık sağlayan ise iş modeli ve iş modelini yaratan insandır.

Rakiplerinizi anlarken farklılık yaratmak da oldukça önemlidir. Ya o farklılığı uzun süre kopyalanamadan taşıyacaksınız, ya da fiyat savaşlarının içerisine gireceksiniz. Müşteri açısından, nasıl olsa herkes iyi kalitede yapıyor, dolayısıyla müşteri ucuz olanı tercih ediyor. Kimsenin düşünmediği şeyleri yapmak lazım .Rekabeti olumlu yönetebilmek için, şirketinizi her boyutuyla farklılığa taşıyacak kültürel değişime inanmalı, inovasyonu kurum kültürü haline getirmelisiniz.

Yazının orjinal hali için buraya tıklayın.