E -Ticaret'te Müşterinin İşini Kolaylaştırmak

Serdar Öner (Pazarlama ve Başka Şeyler)

Çevrimiçi alışverişlerde, tüketici satınalma kararını etkileyen en önemli etkenlerden biri de, ürünün yeterince detaylı olarak incelenebilmesidir. Müşterilerin ürünlere fiziksel olarak dokunmalarının şu an için mümkün olmadığı bu ortamda, müşterinin ürün özelliklerini yeterince hissedebilmeleri, sitede yer alacak görsel malzemelerin çeşitliliğine ve kalitesine doğrudan bağlantılıdır. Bunun için, bence aşağıdakilere dikkat edilmesi faydalı sonuçlar verecektir:

Anasayfa: Müşterilerin e-ticaret sitesinin ana sayfasına girdiklerinde, sitedeki ürün çeşitleri ve o andaki fırsatları en hızlı şekilde algılamalarını sağlayacak görsel malzemelere yer verilmelidir.

Kategori sayfaları:
Müşterilerin, alt kategorilerde dolaşırken, ürünlerin küçük resimleri ile, daha alt sayfalara inmeden, ürünün kabaca neye benzediğini görebilmelerine olanak tanınmalıdır.

Ürün sayfaları: Bu sayfalarda, ürünün hemen görülebileceği genel bir fotoğrafının yanında, detaylı incelemenin yapılabileceği büyük ve farklı açılardan çekilmiş fotoğraflara yer verilmelidir.

Müşterinin işini kolaylaştımak, sizin de işinizi kolaylaştıracak Kısacası, webde ticaret yapanların, potansiyel müşterilerinin satınalma kararlarını kolayca vermelerini sağlayan görsel malzemelere sitelerinde yeterince yer vermelerinin, hem satışlarının artmasını sağlayacağını, hem de müşterilerin yanlış anlamalarından kaynaklanacak bir çok problemi baştan önleyeceğini düşünüyorum. Bunun için, başta biraz daha fazla çaba sarf etmek gerekse de, karşılığının fazlasıyla alınacağı bir yatırım bence.
Yazının orjinal hali için buraya tıklayın.