Türkiye'de Online Açık Artırma - gittigidiyor.com

Ozan Peneklioğlu (18.03.2007)

Türkiye’de online perakende sektörü giderek büyüyor. 2006 yılında bu sektör ciddi bir büyüme yakalayarak, 200 milyon $ tutarında bir hacim yakaladı. Ancak bununla beraber aslında, Türkiye’nin daha bu işin başında olduğunu düşünmek çok da mantıksız değil. Yetişkinlerin %77’sinin evinde internet erişimi bulunan Amerika’da 2006 yılında online perakende cirosu 102.1 milyar $’a ulaştı. Üstelik seyahat sektörü, açık artırmalar ve büyük kurumsal alımların dahil olmadığı bu rakam, bunlar da dahil edildiğinde 211 milyar $’a çıkmakta.

Online perakendenin her ne kadar Türkiye’de 9-10 yıllık bir geçimişi olsa da, son yıllardaki büyüme hızı ve sektörün önde gelenlerin gerçekleştirdiği cirolar dikkat çekici.

San Francisco körfezi alanında ortaya çıkan e-bay.com, dünyada online perakendeciliğe yeni bir boyut kazandıran bir modeldir. İnsanların kendi ikinci el eşyalarını elden çıkarmak için kulandıkları web sitesi tüm dünyaya yayıldı ve bugün dünyanın birçok ülkesinde e-bay.com’un geliştirdiği modelin örnekleri mevcut.

Dünya’nın her yerinde örnek alınan e-bay.com’un Türkiye’deki takipçisi gittigidiyor.com ‘dur. 5 Şubat 2001’de faaliyete geçmiş olan gittigidiyor.com, aynı anda 17 kategoride 400 bine yakın ürün satışa çıkartarak, kurulduğu günden bu yana yaklaşık olarak 2.5 milyon satış gerçekleştirmiş durumdadır. Aşağıda gittigidiyor.com için yapılmış olan bir SWOT analizini bulabilirsiniz.