Pazarlama Nedir?
Ozan Peneklioğlu (27.02.2007)
Pazarlama günümüze dek çeşitli şekillerde tanımlanmıştır. İktisatçılara göre pazarlama; zaman ve yer mülkiyet faydası yaratan eylemlerdir. Mal ve hizmetlerin üretim ve tüketimi arasında zaman ve yer farkı varsa, pazarlama bu farkı giderir ve dengeyi kurar. Mal ve hizmetlerin el değiştirmesiyle mülkiyet faydası yaratılmış olur. (Mucuk; 1997)
1970’li yıllarda ortaya çıkan yeni gelişmelerle, yalnızca mal ve hizmetlerin değil, düşüncelerin de pazarlanabileceği gerçeği kabul edilerek 1985 yılında Amerikan Pazarlama Derneği (AMA) tarafından pazarlama; kişilerin ve örgütlerin amaçlarına uygun şekilde değişimi sağlamak üzere, malların, hizmetlerin ve düşüncelerin yaratılmasını, fiyatlandırılmasını, dağıtımını ve satış çabalarını planlama ve uygulama süreci olarak tanımlanmıştır. (Cemalcılar; 1987)