Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
Michael Porter & Mark Kramer (Harvard Business Review- Aralık 2006)
Devletler, aktivistler ve medya, şirketlerden faaliyetlerinin sosyal sonuçları hakkında hesap sormak için ustalaştı. Sayısız organizasyon, şirketleri kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) performanslarına göre sıralıyor ve bazen tartışmalı metodolojilerin kullanılmasına karşın bu sıralamalar kamuoyunda hayli ilgi görüyor. Sonuç olarak, KSS, tüm ülkeleredeki iş dünyası liderlerinin kaçınılmaz bir önceliği haline geldi.
KSS ile ilgili egemen yaklaşımların parça parça yapıda olması ve is stratejileriyle bağlantısızlığı, şirketlerin topluma sağlayabilecekleri en büyük fırsatların görülmemesine yol açıyor. Oysa şirketler, sosyal sorumluluk için yapabileceklerini değerlendirirken, ana faaliyet konularıyla ilgili tercihlerini merkeze yerleştirseler, KSS’nin bir maliyet, kısıt ya da hayırseverlik faaliyeti olmanın ötesinde, bir fırsat, inovasyon ve rekabet avantajı kaynağı olabileceğini keşfedebilir.
Özetin tamamına erişmek için lütfen burayı tıklayın.
KSS ile ilgili egemen yaklaşımların parça parça yapıda olması ve is stratejileriyle bağlantısızlığı, şirketlerin topluma sağlayabilecekleri en büyük fırsatların görülmemesine yol açıyor. Oysa şirketler, sosyal sorumluluk için yapabileceklerini değerlendirirken, ana faaliyet konularıyla ilgili tercihlerini merkeze yerleştirseler, KSS’nin bir maliyet, kısıt ya da hayırseverlik faaliyeti olmanın ötesinde, bir fırsat, inovasyon ve rekabet avantajı kaynağı olabileceğini keşfedebilir.
Özetin tamamına erişmek için lütfen burayı tıklayın.